Mediaviestinnän analyysi ja sparraus
Tilanne ja tarve
SAMK eli Satakunnan ammattikorkeakoulu on yli 7400 opiskelijan ja lähes 500 työntekijän monialainen ja kansainvälisesti suuntautunut korkeakoulu.
SAMK viestii aktiivisesti medialle. Se oli kuitenkin tunnistanut tarpeen käydä läpi ja arvioida, kuinka hyvin sen tavat tehdä mediaviestintää toimivat ja pystyisikö mediaviestinnän suunnitelmallisuutta lisäämään.
Lisäksi SAMKin viestintä halusi päivittää tietonsa median toiminnasta ja toimittajien kontaktoinnista.
Ratkaisu
Wise Words toteutti SAMKille mediaviestinnän sparrauksen, jossa se analysoi SAMKin mediaviestinnän suunnittelun ja työskentelyn prosessit sekä tulokset.
Sparraukseen kuului työpaja, jonka lisäksi Wise Words kävi läpi SAMKin tiedotteet 6 kuukauden ajalta.
Lisäksi Wise Words piti SAMKille koulutuksen median toiminnasta.
SAMK sai sparrauksen tuloksena analyysin mediaviestinnän toiminnasta, ehdotuksia mediaviestinnän kehittämisestä sekä työkaluja mm. suunnittelun tehostamiseen.
Hyvät raamit kehittämiseen
"Yhteistyö sujui selkeästi ja ammattimaisesti, mutta kuitenkin rennosti. Hyötynä oli erityisesti se, että saimme raamit ja näkemyksiä mediaviestinnän kehittämiseksi eteenpäin. Uutta oppia tuli paljon, ja samalla myös uskoa omaan tekemiseen."
SAMK
Jani Wahlman, Viestintä- ja markkinointipäällikkö