Tutkimusviestinnän koulutus
Tilanne ja tarve
Pharmaca on koulutus-, lääkeinformaatiopalveluiden ja tiedolla johtamisen ohjelmisto- ja asiantuntijayritys.
Pharmaca Academy tarjoaa vuosittain yli 60 koulutusta lääke- ja terveysalan ammattilaisille. Koulutusten sisällöt kattavat koko lääkkeen elinkaaren, lääkealan markkinat sekä toimintaympäristön lainalaisuudet.
Pharmaca Academyn osallistujat toivoivat koulutusvalikoimaan koulutusta, joka antaa tietoa ja konkreettisia välineitä tutkimusviestintään lääkealalla.
Pharmaca halusi kouluttajaksi kumppanin, jolla on monipuolinen kokemus lääkealan viestinnästä monesta eri näkökulmasta ja joka tuntee hyvin tutkimusviestintää sekä lääkealan ja lääkeyritysten erityispiirteitä.
Ratkaisu
Wise Words toteutti Tehokas tutkimusviestintä -koulutuksen
Koulutuksessa käytiin läpi, mitä tutkimusviestintä on ja miksi sitä tehdään, miten tutkimusviestintää kannattaa suunnitella, miten eri kohderyhmät huomioidaan sekä kuinka aiheeseen löytää kiinnostavan näkökulman.
Lisäksi koulutuksessa käytiin läpi useita case-esimerkkejä eri aiheista sekä esimerkkejä tutkimusviestinnän onnistumisista.
Koulutukseen osallistui noin 40 lääketieteellisen viestinnän parissa toimivaa lääkealan osaajaa.
Saimme hyviä vinkkejä omaankin työhömme
"Tutkimusviestinnän koulutus käsitteli aihetta monipuolisesti ja käytännönläheisesti. Saimme koulutuksesta hyviä vinkkejä omankin viestintämme suunnitteluun terveydenhuollon eri ammattilaisten näkökulmista.
Lisäksi koulutus herätti ajatuksia siitä, miten voimme hyödyntää viestinnän strategioita
ja työkaluja entistä tehokkaammin organisaatiossamme."
Pharmaca
Viktoria Paananen, Senior Key Account Manager